Tuesday, July 8, 2014

Gerhana Matahari







Hari yang indah buat ida..selama 28 thn..first time nampak gerhana matahari...yelah selalu dengar aje..masa kecik2 dulu pernah tgk..guna negatif gambar yg dulu-dulu tu..tp x npk ape pun..tanggal 6 july 2014 sekitar 10-11am kami sekeluarga yg dalam perjalanan ke tepi pantai..pastu anak bujang aku yg duk dgn daddynya kt depan kata 'mummy, a rainbow

..very beautiful'...aku selamba jawap...'ala,bang panas dan cerah mcn ni mna ada rainbow.Rainbow muncul selepas hujan panas'..ok la dia pun diam...tak lama si anak dara pula'..mummy..mummy look..look..ober day landbow'...maklum la anak dara ni pelat sikit...aku pun tgk kt luar tingkap keta..Ya Tuhan,teruja sgt2..jadi jakun sekejap..yg si suami pula diam aje..entah dia percaya ke tak..time ni x terfikir lg yg ni gerhana matahari..dalam hati aku tertanya-tanya..biasa pelangi terbentuk selepas hujan panas..apa lg..aku buka hp...snap la selagi blh dpt..Indah sungguh ciptaan Tuhan..Aku berkata dlm hati..hari ini Tuhan telah memperlihatkn kekuasaannya padaku melalui kejadian ini

No comments:

Post a Comment